رویدادهای موسیقی پاپ ایرانی


+ نقدی بر آلبوم « ساعت 25 شب » با صدای رضا یزدانی

نقدی بر آلبوم « ساعت 25 شب » با صدای رضا یزدانی

 

 

 

 

بگذار که این جاده خطر داشته باشد

 

 

 

چهارمین آلبوم رضا یزدانی – خواننده راک – چهارم مهرماه امسال به صاحب امتیازی شرکت چهره خندان و تصویر دنیای هنر ، از طریق پخش دنیای هنر و مرکز چند رسانه ای تهران وارد بازار موسیقی کشور شد .

این آلبوم به صورت والتی منتشر شده و مانند برخی دیگراز سی دی هایی که به صورت پاکتی پخش می شوند ، نام شاعران قطعات به صورت مجزا درج شده و به همین خاطر مخاطب متوجه نمی شود که کدام قطعه توسط چه کسی سروده شده است . همچنین چهار قطعه با رنگی دیگر متمایز شده است که متعلق به یغما گلرویی می باشد که با توجه به ممنوع الفعالیت بودن وی نام او در میان ترانه سرایان ذکر نشده و فقط در بخش با تشکر با فوتنی بزرگتر برجسته شده است .

تصویر آلبوم ساعت 25 شب خواننده را در حالیکه چشمان خود را بسته و بر دیواری تکیه داده و گیتارالکتریکی در دست دارد به نمایش می گذارد و طبق معمول کت چرمی بر تن کرده است .

از سازهای پیانو ، گیتار بیس ، گیتار آکوستیک ،گیتار الکتریک ، درام ، دف و سازهای الکترونیک در آرانژمان این آلبوم بهره برده شده است .

 

 

بررسی قطعات آلبوم « ساعت 25 شب »

 

 

1 – میعاد گاه = آهنگ : رضا یزدانی – تنظیم : بهروز پایگان – ترانه : علی کمارجی نژاد – خواننده میهمان : حامد بهداد

در همان آغاز موسیقی به صورت کامل شروع می شود و پس از 24 ثانیه خواننده اجرای خود را آغاز می کند . خواننده چند بیت نخستین را اجرا می کند و بعد از آن با یک وقفه کوتاه بهداد با صدایی که سعی کرده شبیه خود یزدانی شود خواندن را پی می گیرد.در ادامه موسیقی به صورت خلوت تری در می آید و یزدانی اجرا را ادامه می دهد . گیتار الکتریک موسیقی را پرحجم تر می کند که درام نیز با آن پیوند می خورد و پس از آن بهداد به خوانندگی می پردازد .در این قسمت ترانه به شکل لهجه آبادانی در می آید که چندان جالب توجه نیست و مضحک تر از آن لحنی است که بهداد آن را اجرا می کند ( مو خودمو می رسونم فقط به مو بگو ) .

پس از یک بخش کوتاه بی کلام ، دوباره یزدانی شروع به خواندن می کند . در یک قسمت ترانه هم اشتباه جفرافیایی پیش می آید و مثلت برمودایی ، جزیره برمودایی عنوان می شود . بعد از یزدانی دوباره نوبت بهداد می شود که با لرزشها و تحریرهای مصنوعی به کار لطمه جدی وارد می سازد . مشخص نیست به چه دلیل بهداد را در خواندن این قطعه سهیم کرده اند ، به هر حال او کار را تا حدودی خراب می کند . در ادامه اورتور ابتدایی زده می شود و پس از لحظاتی یزدانی خواندن را پی می گیرد و باز بهداد به خواندن خود ادامه می دهد . در پایان با همخوانی هر دو و در حالی که موسیقی با حضور گیتار آکوستیک خلوت تر شده است تمام می شود .

این قطعه « فان راک » به عنوان سر آلبومی این مجموعه کار قابل قبولی به نظر می رسد . ترانه در واقع لحن عاشقانه ای دارد که با نام بردن از برخی مناطق معروف جهان و بعضا ایران مخاطب را به این جاها می برد و شاید آشنا می سازد .این قطعه به خصوص در اجرای کنسرتی بازخور مناسبی خواهد شد .

 

 

2 – اتاق یخ زده = آهنگ : رضا یزدانی – تنظیم : آرش زمانیان – ترانه : آرمین ابراهیمی

با صدای گیتار الکتریک و در یک فضای آرام موسیقی آغاز می شود . ضرباهنگ درام و سوت به موسیقی حالت خاصی می بخشد .پس از 50 ثانیه خواننده شروع به خواندن در فضایی آرام می کند در حالیکه با تاکید بیشتری نحوه اجرای خواننده با آن همراه می شود .( تو دنیایی که من توشم / خرسا به موشا می بازن ).

 پس از اجرای خواننده ، بخش بی کلام با محوریت سوت همراه است . در ادامه خواننده به گام بالاتری می رود و موسیقی شلوغ تر می شود . خواننده هه تمسخرآمیزی به کار می برد و همچنان موسیقی در اوج می باشد .موسیقی بدون کلام با همان شلوغی و همراهی گیتار الکتریک جریان می یابد . در ادامه موسیقی از حجم می افتد و خلوت تر می شود و خواننده نیز به نحو آرامتری اجرا را پی میگیرد .پس از آن موسیقی اوج می گیرد ( یه سطل رنگ از تو حیاط بر می دارم ، میام بالا / همشون رو می ریزم رو بوم همینه ، شد حالا ) خواننده در اوج و با لحنی خسته به اجرا می پردازد .

باز سوت ، بخش آرام موسیقی را هویدا می سازد . حالت آرام و شلوغ و خشن قضیه کنتراست جالبی را در موسیقی و اجرا ایجاد می کند .

 

 

3- کوچه ملی = آهنگ و تنظیم : فرزین قره گوزلو – ترانه : یغما گلرویی

قطعه با صدای سینتی سایزر و همراهی گیتار کلاسیک و البته سنتور شروع می شود . خواننده پس از لحظاتی خواندن را آغاز می کند به صورت آرام و پس از اجرای چند بیت مقداری به اوج می رود . خواننده همچنان به اجرای خود ادامه می دهد و البته مقداری لحن وی شبیه فرهاد می شود . با نواختن پیانو ، فضا خلوت تر می شود و پس از چند ثانیه دوباره خواننده به آرامی شروع به خواندن می کند . خواننده حرف آخر کلمات را بیش از اندازه می کشد مانند ( رج می زنه ) . در ادامه خواننده به اوج می رود ( سر کوچه ملی یه مرده یه مرد / توی پالتوی کهنه ی عهد بوق ) . در پایان موسیقی ارکسترال می شود و با همخوانی همراه می شود و در همین حالت به پایان می رسد .

این قطعه جزو کارهای پاپ این آلبوم می باشد . البته یک نکته ظریف در ترانه این قطعه وجود دارد که پیش از این در ترانه لاله زار نیز وجود داشت ، اینکه این دو قطعه کاملا آثار بومی متعلق به تهران هستند و مخاطب خارج از این شهر چندان نمی تواند با کلام آن ارتباط برقرار سازد و برای وی چندان ملموس نیست .

در مجموع این قطعه جزو بهترین کارهای این مجموعه قرار می گیرد.

 

 

4 – ساعت 25 شب = آهنگ : رضا یزدانی – تنظیم : بهروز پایگان – ترانه : پدیده نیشابوری

با صدای الکترونیکی ، اورتور شروع می شود  در حالیکه فضایی وهم آلود ایجاد شده است . گیتار الکتریک به صورت کشدار بر فضا حاکم می شود و خواننده نیز در ادامه با آن همراه می شود و خواندن را شروع می نماید .در همان آغاز با فضایی هارد راک و یا حتی متال مواجه می شویم . خواننده اجرا را پی می گیرد و موسیقی نیز با آن همراه می شود .در ادامه خواننده به اوجی نسبی می رود . در بخش بی کلام با گیتار الکتریک و درام و در حالتی شلوغ تر و خشن تر خواننده باز اجرا را پی می گیرد . خواننده چند بیت را اجرا می کند . وی درگام بالا اجرا را هدایت می کند و موسیقی نیز با وی همراه است . در این قسمت نیز با کشیدن های طولانی حروف آخر کلمات از جانب خواننده روبرو هستیم .

ترانه این قطعه از فضایی معترضانه برخوردار است و موسیقی و اجرا نیز در همین راستا حرکت می کنند .

 

 

5 – حس تاریخ = آهنگ : رضا یزدانی – تنظیم : بهروز پایگان – ترانه : یغما گلرویی

با صدای پیانو و همراهی صداهای الکترونیک زمینه قطعه به شکل کارهایی اروپایی و به نحو خلوتی شروع می شود . پس از 36 ثانیه خواننده به آرامی شروع به خواندن می کند .شعر از فضایی عاشقانه برخوردار است ، البته با فلاشبکی به گذشته و برخی وقایع تاریخی مرتبط با ایران . ( تموم حس تاریخ و توی برق چشات داری / شبیه دخترکهای رو قلیونهای قاجاری ) . در همان فضای خلوت خواننده چند بیت را اجرا می کند . در ادامه خواننده به گام بالاتری می رود وموسیقی نیز با آن پرحجم تر می شودو ترجیع بند قطعه را اجرا می نماید ( مرمت کن منو از نو / نذار خالی شم از رویا / نگاهم کن اگه حتی / تموم این سفر فردا ).

در ادای ( فردا ) بازخواننده لحن کشیده تری به خود می گیرد . در ادامه موسیقی بی کلام با سولونوازی گیتار الکتریک و همراهی پیانو می باشد . باز خواننده به آرامی با موسیقی کم حجم می خواند . خواننده چند بیت را اجرا می کند و در همان حالت خلوت تا اینکه موسیقی و خواننده اوج می گیرند و به ترجیع بند می رسند . پس از اوج خوانی باز موسیقی به حالت کم حجم در می آید و باز هم این سیکل تکرار می شود و موسیقی پرحجم می شود . با حضور پررنگ گیتار الکتریک و بخش بی کلام جریان می یابد و قطعه در همین فضا تمام می شود .

 

 

6 – کی فکرشو می کرد ؟ = آهنگ : رضا یزدانی – تنظیم : بهروز پایگان – ترانه : یغما گلرویی

در فضایی اسپنیش و با حضور گیتار آکوستیک و موسیقی الکترونیکی قطعه آغاز می شود . پس از 20 ثانیه خواننده کار خود را شروع می کند . ترانه از مضمونی عاشقانه برخوردار است . خواننده با سرعت بیشتری نسبت به سایر قطعات به اجرای خود می پردازد . پس از اجرای چند بیت ، خواننده نام قطعه را چندین بار تکرار می کند . گیتار الکتریک با فضای کلی پیوند می خورد و بخش بی کلام را هدایت می کند . در ادامه موسیقی کم حجم تر دنبال می شود و خواننده به اجرا می پردازد و البته موسیقی به حالت اصلی بر می گردد و در همین حالت پرتحرک به پایان می رسد .( من ، تو ، خدا ، هرسه / کی فکرشو می کرد )

 

 

7 – پیکان = آهنگ و تنظیم : فرزین قره گوزلو – ترانه : یغما گلرویی

در یک فضای خلوت ، گیتار و پیانو آغاز کننده این قطعه هستند . پس از لحظاتی خواننده به آرامی شروع به خواندن می کند و چند بین نخستین را اجرا می کند . این قطعه بازگوکننده وضعیت یک ماشین پیکان قدیمی است .در ادامه موسیقی پرحجم تر می شود و خواننده هم مقداری به گام بالاتر می رود و اجرا را ادامه می دهد . در آخر خواننده اوج می گیرد و باز به گام پایین تر می رود و موسیقی خلوت تر می شود . ترانه به شدت تصویری است و ترانه سرا توانسته فضا را به خوبی روایت کند .

صدای سنتور در اثنای موسیقی فضایی ایرانی به قطعه بخشیده است . موسیقی این قطعه حالت پاپ دارد . در ادامه خواننده اوج می گیرد ( نه از شب می ترسه ، نه از شیب دره ، نه حتی تصادف ) و پس از اجرای چند بیت دیگر خواننده و موسیقی لحن آرامتری به خود می یرد و این قطعه به پایان می رسد .

این قطعه جزو بهترین کارهای این مجموعه ارزیابی می شود .

 

 

8 – ترسو ترین مسافر = آهنگ : رضا یزدانی – تنظیم : میلاد عدل خاص – ترانه : ؟

موسیقی سینتی سایزری آغاز کننده این قطعه است که با محوریت گیتار الکتریک ادامه پیدا می کند و البته درام نیز با آن پیوند می خورد . فضای این قطعه راک است و جلوه بیشتری از این لحاظ دارد . پس از 45 ثانیه خواننده با لحنی عصبی و خشن به خواندن و اجرای چند بیت آغازین می پردازد و موسیقی هم با آن همراه است . پس از آن در زمان 20/2 به بخش بی کلام می رسیم این در حالی است که خواننده با لحن خاصی این بخش را به پایان رسانیده است . موسیقی بدون کلام با محوریت گیتار الکتریک جریان می یابد . در زمان 10/3 دوباره خواننده در یک حالت راک تر خواندن را ادامه می دهد و موسیقی مقداری آرام تر می شود . در این اجرا خواننده مانور بیشتری روی صدای خود می دهد و رهاتر می خواند . موسیقی نیز به همان حالت قبلی و شلوغ همراه تا پایان که با ادای عجیب و کشدار خواننده تمام می شود . موسیقی بی کلام چند ثانیه حضور می یابد و قطعه به این صورت به پایان می رسد .

 

 

9 – 7 شنبه های بیمار = آهنگ : رضا یزدانی – تنظیم : میلاد عدل خاص – ترانه : ؟

با اینتروی صدای درام و بلافاصله گیتار الکتریک با در اختیار گرفتن فضا ، پس از 45 ثانیه موسیقی به حالت خلوت در می آید و خواننده شروع به خواندن می کند . در ادامه خواننده به اوج می رود و با همراهی موسیقی پرحجم و در ادامه موسیقی کم حجم می شود . با یک وقفه یک ثانیه ای پس از گفتن « لبریز شعر یغما ( ! )» دوباره خواننده به اجرا ادامه می دهد . تا اینکه به بخش بی کلام می رسیم و موسیقی کم حجم می شود و خواننده به خواندن می پردازد . خواننده نام ترانه را 4 بار تکرار می کند و پس از لحظاتی موسیقی با صدای شبیه ویلنسل و همچنین گیتار الکتریک که برجسته تر است و درام فضا دوباره حالت شلوغ به خود می گیرد و پس از آن موسیقی کم حجم تر می شود و در واقع پس از بیش از یک دقیق و نیم که موسیقی بدون کلام جریان می یابد قطعه تمام می گردد .

 

 

10 – مشق خواستن = آهنگ : رضا یزدانی – تنظیم : بهروز پایگان – ترانه : ؟

با صدای درام و گیتار الکتریک و همچنین صداهای الکترونیکی موسیقی شروع می شود . پس از 22 ثانیه خواننده اجرا را آغاز می کند . و چند بیت نخستین را شروع می کند . موسیقی حالت سکون دارد و ایستایی در آن مشهود است . خواننده عبارت ( نبینی رنگ غصه رو ) دو بار تکرار می کند و ادامه می دهد و تا دقیقه 2 به خواندن ادامه می دهد . به بخش بی کلام می رسیم و پس از لحظاتی دوباره خواننده می خواند .پس از اجرای خواننده موسیقی در همان حالت ابتدایی و بخش بی کلام با صدای گیتار الکتریک که همخوانی لازم را با فضای کار دارد .

 

 

11 – داغ = آهنگ : رضا یزدانی – تنظیم : بهروز پایگان – شعر : مرتضی امیری اسفندقه

با یک اینتروی کوتاه و پس از آن موسیقی شروع می شود . موسیقی سینی سایزری بر فضا حاکم می شود . پس از 33 ثانیه خواننده شروع به اجرا می کند . دف هم برای حماسی کردن فضا مورد استفاده قرار می گیرد . خواننده با موسیقی همراه می شود و چند بیت را اجرا می کند . در ادامه موسیقی کم حجم می شود و صدای دف و صداهای زمینه و اجرای خواننده ادامه پیدا می کند . باز موسیقی پرحجم تر و گیتار الکترونیک به آن اضافه می شود . بعد از آن به بخش بی کلام می رسیم و پس از چند ثانیه موسیقی کم حجم می شود و خواننده ادامه می دهد ولی با حالت ثابتی و بدون اوج و فرود آنچنانی به اجرا می پردازد . دوباره صدای دف و صدای زمینه و حضور خواننده که البته در ادامه به گام بالاتری می رود . درزمان 28/4 بخش بی کلام فرا می رسد و با محوریت گیتار الکتریک و بدین گونه موسیقی تمام می شود .

 ( گفتی که پس از من چه پسر بود و چه دختر / باید به خورشید نظر داشته باشد )

این شعر به صورت قصیده سروده شده است ، قالب شعری که کمتر خواننده ها به سمت اجرای آن می روند . چون بیشتر خوانندگان وقتی به سمت شعر می روند یا به غزل می رسند و یا به مثنوی و گاهی هم شعر نو . رضا یزدانی درواقع یکی از نخستین خوانندگانی است که شعری در قالب قصیده را اجرا نموده است .

این قصیده را شاعر در سوگ دومین برادر شهیدش سروده است و در واقع از مضمونی واقعی برخوردار است. 4 سال پیش در دیدار همه ساله شاعران با رهبر انقلاب این شعر توسط شاعر خوانده شد و بدین گونه این قصیده مشهور گشت . یزدانی در این اجرا 14 بیت از این قصیده 25 بیتی را اجرا نموده است .

این قطعه جدی ترین کار این مجموعه محسوب می شود و همچنین آنرا می توان جزو کارهای موفق آلبوم به شمار آورد .

 

 

 

آلبوم ساعت 25 شب جزو بهترین آلبومهای منتشره امسال محسوب می شود و در بین کارهای یزدانی نیز از جایگاه خوب و والایی برخوردار است .

خواننده توانسته طی این سالها علاوه بر انتشار آلبوم ، با حضور در تیتراژ فیلمهای سینمایی ، سریال های تلویزیونی و ویئویی ، تله فیلمها و بعضا بازیگری ، صدا و حتی چهره خود را تثبیت کند و جایگاه خویش را مستحکم سازد .

اشعار انتخاب شده توسط خواننده برای اجرا اکثرا هوشمندانه به نظر می رسد و با فضای موسیقی و صدای وی سنخیت لازم را دارد . همچنین استفاده از ترانه سرایانی که تا پیش از این سابقه حضور در آلبومهای رسمی را نداشته اند یکی از امتیازات این آلبوم است . چون متاسفانه اکثر خوانندگان تن به همکاری با ترانه سرایان تازه کار را نمی دهند و اگر هم در آلبومی نامی جدید را مشاهده کردیم باید مرددبود که این ترانه سرا چه نسبتی با خواننده دارد که در بیشتر مواقع هم این ظن درست از آب در می آید . این در حالی است که خوانندگان باید به خود شعر و ترانه توجه کنند نه اینکه چه کسی آن را سروده است .

در این آلبوم قطعات 1 تا 7 و قطعه 11 جزو کارهای خوب و قابل قبول آلبوم می باشند . شاید تنها بخش آلبوم که می توانست قوی تر و محکم تر باشد بخش تنظیم است . تنوع لازم در بخش تنظیم و گاها ارکسترال تر بودن و نوع چینش سازها می توانست بر اعتبار آلبوم بیفزاید .

آلبوم قابلیت چندان بار شنیده شدن را داراست و شنونده در اغلب مواقع از گوش دادن به قطعات دچار رخوت نمی شود و جذابیت کار برای وی همچنان وجود دارد. گرچه به نظر می رسد اگر قطعات 8- 9 و 10 از آلبوم حذف شوند کار یکدست تر و جذاب تری را شاهد باشیم .

در مجموع رضا یزدانی به عنوان مهم ترین خواننده راک ایران در این آلبوم توانست انتظارات را برآورده سازد و اگر برخی نقاط ضعف این آلبوم را برطرف نماید می تواند در آینده آثار برتر و شاخص تری را تولید نماید .

 

 

 

 

 

تجلیل ضرغامی از بانوی مداح اهل بیت ‌(ع)

 

رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار با صدیقه بحرانی مداح اهل بیت(ع) و خواننده مرثیه لالایی علی‌اصغر(ع) که در تیتراژ پایانی سریال مختارنامه از ‌آن استفاده می‌شود، از وی تجلیل کرد.

عزت‌الله ضرغامی گفت: اجرای هنرمندانه و با اخلاص این قطعه، بیانگر ظرفیت ارزشمند و بی‌بدیل مراسم آیینی در فرهنگ دینی و ولایتمدارانه مردم جنوب ایران است.

وی افزود: میلیون‌ها نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) پس از دیدن هر قسمت از این سریال با این مرثیه حزن‌انگیز و جان گداز، نوحه‌سرایی می‌کنند.

صدیقه بحرانی نیز در این دیدار که در حاشیه مراسم تجلیل از پیرغلامان اهل بیت (ع) در بوشهر برگزار شد، با اشاره به این که اجرای وی در سال82 در کنار دیگر خوانندگان این قطعه در صدا و سیمای مرکز بوشهر به عنوان برترین اجرا شناخته شد، گفت: روضه خوانی و مرثیه سرایی در مجالس عزای حسینی ویژه بانوان، افتخار من است و سال‌هاست با لطف الهی این توفیق را پیدا کرده‌ام .

شایان ذکر است در این دیدار که بخشهایی از آن از سیما نیز پخش گردید برای نخستین بار قسمتهایی دیگر از این مرثیه پخش شد که البته در تیتراژ مختار نامه فقط از قسمت لالایی استفاده شده است و این مداحی به صورت کامل پخش نمی شود .

با توجه به پخش سریال مختار نامه و استقبال از این لالایی و مصادف شدن آن با ایام ماه محرم شایسته است شرکت ماهور گلچینی از مجموعه 4 آلبومی موسیقی شیعیان ایران را در یک سی دی و با قیمت مناسب منتشر نماید .

 

 

تو به من رای میدی / از چشات معلومه

 

شبکه ایران نوشت: هرچند تنها چند روز از آغاز فیلمبرداری قسمت سوم «اخراجیها» گذشته اما همین مدت کوتاه باعث شده تا حرف و حدیث‌های بسیاری درباره این قسمت از این کمدی ورد زبان‌ها باشد. در آخرین خبرهای ارائه شده از پشت صحنه کار مشخص گردید که داستان این قسمت با محوریت بررسی زندگی سه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری جلوی دوربین خواهد رفت.

محمدرضا شریفی‌نیا، رضا رویگری و سیدجواد هاشمی بازیگران این سه کاندیدا هستند که در این میان شریفی‌نیا  همان حاجی ظاهرالصلاحی است که سابقه نه چندان معتبر حضور خود در جبهه‌ها را تبدیل کرده به عاملی برای تبلیغات انتخاباتی، رضا رویگری کاندیدای به اصطلاح روشنفکری است که با گرته‌برداری از متن ترانه های «همه چی آرومه» ، قطعه «تو به من رای میدی / از چشمات معلومه» و « من مرد تنهای شهرم » را شعار انتخاباتی خود کرده و تنها سیدجواد هاشمی است که روش تبلیغاتی‌اش با بقیه تفاوت دارد.

 

آخرین اثر شهراد غلامی

 

اختصاصی – یکی از آخرین آثار شهراد غلامی خواننده و موزسینی که مهرماه امسال براثر بیماری  دار فانی را وداع گفت ، کاری است با صدای یک پسر دورگه ایرانی – روسی که در کشور روسیه و شهر سن پطرزبورگ ضبط شده است . دنی نام این خواننده جوان است که در حال ضبط کلیپ این قطعه در سن پطرزبورگ بوده است که مصادف با درگذشت شهراد می شود . گفته شده که این قطعه ترنس که به زبان فارسی با تنظیم شهراد ساخته شده است برای فشن تی وی تولید گردیده است .

 

آلبوم « همه چی آرومه » سهم لس آنجلسی ها شد

 

اختصاصی - پس از اینکه حمید طالب زاده با پخش کلیپ « همه چی آرومه » به یکباره به خواننده معروفی بدل گشت در پی آن چندین کلیپ دیگر نیز تهیه نمود و آنها را برای پخش به شبکه های ماهواره ای سپرد . اما وی در این اثنا خبر از انتشار آلبوم خود آن هم بزودی با مجوز وزارت ارشاد را می داد . البته کسانی که در جریان اوضاع مساله مجوز قرار دارند تا حدودی با تردید به این موضوع می نگریستند .

 گفتنی است خوانندگانی که قصد اخد مجوز آلبوم را دارند نباید هیچ گونه همکاری با شبکه های ماهواره ای داشته باشند و یا اینکه مدت زمانی از عدم همکاری آنها با این گونه شبکه ها گذشته باشد . اما حمید طالب زاده پس از اینکه نتوانست در موعد مقرر مجوز آلبوم خود را دریافت نماید – چیزی که پیش از این نیز پیش بینی می شد – آلبوم « همه چی آرومه » را به شرکت لس آنجلسی آونگ واگذار کرد و با تولید یک کلیپ تازه تکلیف خود را روشن ساخت . البته طالب زاده زمینه همکاری برادرش « عماد » را نیز با این شرکت هموار ساخت و هردو با آونگ قرار داد امضا کردند .

 

مهاجرت سه خواننده به آن سوی آبها

 

اختصاصی - در ادامه سیر مهاجرت موزسین های داخلی به خارج از کشور ، سه خواننده دیگر نیز از ایران خارج شدند .

 پیمان نیکسار که چند سال پیش آلبوم مجاز « شعر نفسگیر » با صدای وی منتشر شده بود از 4 ماه پیش به لندن مهاجرت کرده است . وی حدود یک ماه پیش آلبوم جدید خود با نام « بهت » را در اینترنت منتشر ساخت .

کاوه رفیعیان خواننده آلبوم « تحمل ندارم » که به عنوان نخستین آلبوم پاپ مجاز منتشره امسال محسوب می شد ، نیز برای ادامه تحصیلات به کشور انگلیس مهاجرت کرد . هنوز مشخص نیست وی قصد فعالیت موسیقایی در آن کشور را دارد یا خیر.

همچنین یکی دیگر از خوانندگان غیر مجاز داخلی به نام « رضایا » برای ادامه فعالیت به دبی مهاجرت نموده و با تولید کلیپی مغایر قوانین داخلی وی نیز به جمع لس آنجلسی ها پیوست .

 

نو نوار

تازه ترین آلبومهای مجاز پاپ منتشر شده :

 

1 – آخرین ثانیه = امیر سام – نخستین آلبوم این خواننده که از شاگردان استاد بابک بیات نیز محسوب می شود اول آذر توسط شرکت گلچین آوای شرق منتشر شد .

 

2 – اسیر = علیرضا قمیشی – اولین آلبوم این خواننده شیرازی پس از 4 سال که از تولید آن گذشته است از طریق شرکت آوای باربد وارد بازار موسیقی گردید .

 

3 – جاده خاطره ها = احسان نوروزیان – نخستین آلبوم این خواننده 11 آذرماه منتشر شد .

 

4 – ناز بداشته = جواد آزادبخت – اولین آلبوم این خواننده هفته دوم آذر ماه از طریق شرکت ایران گام منتشر شد .

 

5 – افسوس = بهزاد رضا زاده – نخستین آلبوم این خواننده هفته دوم آذر توسط شرکت ایران گام منتشر گردید .

 

 

 

هشدار : استفاده از مطالب این وبلاگ به هر نحو ، بدون ذکرنام وبلاگ و مدیر آن ممنوع است .

 

 

نظرسنجی

 

اولین و تنها وبلاگ نظرسنجی موسیقی پاپ ایرانی برگزار می کند :

دوستان گرامی ؛ جهت شرکت در نظرسنجی انتخاب 10 آلبوم برتر پاپ مجاز و همچنین انتخاب تعدادی از برترین خواننده های پاپ مجاز به وبلاگ www.music82.persianblog.ir مراجعه نمایید.

 

 

 

نویسنده : alireza bahmyari ; ساعت ۱٢:٥٤ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/٩/۱٦
comment نظرات () لینک